Za kulisami krizového řízení: Vít Kraus o práci při mimořádných událostech
20. listopadu 2024 Z domova

Za kulisami krizového řízení: Vít Kraus o práci při mimořádných událostech

Poslechněte si ChariTALK a zjistěte, co obnáší role bezpečnostního manažera při řešení mimořádných událostí a zvládání živelných katastrof.

Mgr. Vít Kraus, MPA

Národní koordinátor pro mimořádné události Vít Kraus se bezpečnostní problematice věnuje od roku 1996, ve své kariéře se věnoval event a sport security, osobní ochraně a bezpečnostnímu výcviku, dále zajišťování diplomatické, firemní i letecké bezpečnosti pro řadu nadnárodních společností i mezinárodních či humanitárních organizací. V Charitě Česká republika pracuje jako národní koordinátor pro mimořádné události a bezpečnostní manažer od února roku 2024.

Když začaly v září povodně, Vít Kraus se příliš nevyspal. Jako národní koordinátor pro mimořádné události a bezpečnostní manažer Charity Česká republika měl za úkol koordinovat charitní pomoc v zasažených oblastech. A jak vlastně vypadá taková práce bezpečnostního manažera? „Moje práce není v terénu, za stolem - posílám maily a zvedám telefony“, přibližuje. Proč si lidé stále staví domy v záplavovém území? Dokáže společnost přijmout, že může katastrofa přijít znovu? Co dělá koordinátor, když zrovna nekoordinuje?

Ze zpráv i sociálních sítí se na nás každodenně valí množství znepokojivých a děsivých informací. Dochází ke klimatickým změnám a je tak pravděpodobné, že s přírodními katastrofami se budeme setkávat stále ve větší míře a to i u nás. „Planeta nám dává najevo, že se jí něco nelíbí,“ připomíná Kraus. Podle něj tak budeme slovo krize skloňovat stále častěji. Co patří k největším hrozbám současnosti? Jak nepropadnout zoufalství při sledování zpráv? A nemáme jako lidstvo tendenci bezpečnost spíš
podceňovat?

Poslechněte si tento díl na jedné z platforem:

Pro další informace a poslech předešlých dílů navštivte stránky podcastu ChariTALK.


Přejeme vám příjemný poslech!

logo ChariTALK