Hostem nejnovějšího dílu podcastu ChariTALK je ředitel Diecézní charity Brno a garant celostátního charitního kolegia pro dobrovolníky Oldřich Haičman, který nám tentokrát přiblížil práci Charity při krizových situacích.
Ing. Mgr. Oldřich Haičman, MBA
Tornádo i povodně. Jak Charita pomáhá v krizi?
Zažil už mnoho katastrof a krizových situací u nás i v zahraničí. Ředitel Diecézní charity Brno Oldřich Haičman viděl na vlastní oči následky velkých povodní, hrůzy války v Kosovu i spoušť po řádění tornáda na Moravě. Jak to vypadá uvnitř Charity, když přijde katastrofa? A co je potřeba udělat jako první? V dalším dílu našeho podcastu ChariTALK jsme se věnovali tomu, jak se v krizových situacích poskytuje psychologická podpora, co všechno dělají dobrovolníci a jak zajistit, aby se pomoc dostala k těm, kteří ji nejvíce potřebují. „Neděláme si ambice, že pomůžeme všem lidem, ale jsme tady od toho, abychom pomáhali těm, kteří jsou nějak znevýhodněni,“ říká Oldřich Haičman.
Když před třemi lety udeřilo tornádo na jižní Moravě, zvedla se obrovská vlna solidarity. V prvních dnech po katastrofě se vybralo 200 milionů na pomoc těm, které přírodní živel zasáhl. „S každou takovou událostí získávám pocit, že občanská společnost je u nás dobře vybudovaná,“ přiznává Haičman. Co dalšího se v rozhovoru dozvíte? Třeba to, jak se distribuují peníze vybrané z veřejných sbírek, co dělá povodňový asistent a jak velkým problémem mohou být lidé, kteří si místo neštěstí fotí na sociální sítě.
Poslechněte si tento díl na jedné z platforem:
![]() |
![]() |
![]() |
Pro další informace a poslech předešlých dílů navštivte stránky podcastu ChariTALK.