Obětem povodní, které zasáhly různé oblasti republiky, je k dispozici nonstop krizová Linka důvěry Charity Blansko. Tato služba nabízí především krizovou intervenci a psychosociální podporu nejen pro postižené obyvatele, ale také pro jejich blízké a profesionály zasahující v terénu.
Linka důvěry poskytuje podporu lidem ve složitých životních situacích i v běžném provozu. Při mimořádných událostech, jako bylo tornádo na Břeclavsku-Hodonínsku, pandemie covidu nebo začátek války na Ukrajině, však fungujeme jako krizová linka pro ty, kteří jsou těmito událostmi zasaženi. Stejně tak nyní reagujeme na potřeby lidí z povodňových oblastí,
uvedla vedoucí Linky důvěry Zdeňka Švancarová.
V posledních hodinách zaznamenává linka pozvolný nárůst hovorů týkajících se povodňové situace. „Uvidíme, jak se situace vyvine, a v případě nutnosti jsme připraveni personál linky posílit,“ dodává Švancarová.
Krizoví interventi na lince poskytují volajícím především psychosociální pomoc a praktické informace, například o přípravách na evakuaci. „Před chvílí volal osmdesátiletý muž z povodňové oblasti, který nemá přístup k internetu a jeho rodina žije daleko. Byl zmatený a bál se, protože nevěděl, co se děje. Pomohla jsem mu zklidnit se, poskytla jsem mu aktuální informace o situaci a doporučila krizový plán s jeho rodinou,“ popsala svůj zásah jedna z intervenčních pracovnic, která zrovna vykonává službu.